Waar gaat het geld van opgelegde boetes aan bedrijven over illegale prijafspraken naar toe?

Klopt mijn vermoeden dat dit niet naar de consumenten gaat die meestal vele jaren teveel hebben betaald voor een product of dienst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Naar Europa en indirect naar 's Rijks schatkist ofwel de algemene middelen.
Dat hebben de door ons gekozen afgevaardigden zo bepaald.
Een praktische consumentvriendelijke oplossing is nog niet gevonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat gaat allemaal naar de schatkist van de staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die gaan niet naar de consument is ook niet mogelijk want hoe zou je dat moeten doen. De EU ontvangt deze of de organisatie die de boete mag opleggen.
ronron1212
13 jaar geleden
Zoals alle boetes, spekken ook deze alleen maar de staatskas..

Op zich is dat best pijnlijk..want de consument heeft jaren teveel betaald en de staat plukt daarvan de vruchten.

Evenals bij een verkeersovertreding die tot een letsel leidt, is het de staat die als lachende derde de boete incasseert..terwijl het slachtoffer voor een beetje geld 'mag' procederen.

Goede vraag, hoor..een plus van mij, derhalve.

Groet,

Ton