Stel dat de onrust wat nu heerst in de afrika democratisch wordt, hoe gaat de wereld er dan uit zien, en met name de godsdienst en overige ?

Voor de mensen rechten zou het goed zijn, maar verder bedoel dat er zoveel verschillende geloven zijn, gaan die dadelijk er ook om strijden om de macht in handen te krijgen, kijk naar de taliban op deze manier zal er toch altijd onrustig blijven, en verder de handel met deze landen met name de olie, gaan dadelijk alle deuren op slot dat zal de wereld economie niet goed doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wanneer deze landen democratisch gaan worden. Zal dit een positief effect hebben voor de bewoners. het land zal vrijer worden en vooral eerlijker. en daar gaat het om.
Dit kan alleen maar goed zijn.

Veel van de godsdiensten zullen blijven en hoeven helmaal niet om de macht te strijden sommigen zullen wellicht verdwijnen ten goede wellicht... Het volk beslist tenslotte en deze wil democratie.

Dus al zou een religie proberen de macht te grijpen dan krijgen ze daar de kans niet voor. Die zullen net zo hard worden afgezet. Als het huidige regeer systeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan een land zoals Egypte bijvoorbeeld democratisch worden? Je zegt dat het positief uitpakt voor de bewoners als zo' land democratisch wordt maar hoe zit het dan met hun geloof gaat dat wel samen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Islam en democratie gaan wel samen. Kijk naar Turkije, dat is een overwegend islamitisch, maar wel seculier land.
Religies staan sinds het bestaan ervan al recht tegenover elkaar. Religie zal nog wel een behoorlijke tijd bestaan. De olie raakt al op, of de deuren nu op slot gaan of niet. De restjes zullen daar blijven waar het gewonnen wordt. De rest van de wereld is al een tijd hard aan het werk om manieren te vinden zonder de olie te leven. Denk aan bijvoorbeeld de electrische auto's en andere vervoersmiddelen die een stuk milieuvriendelijker zijn. Evenals het winnen van energie. De economie zal zich daar vanzelf in aanpassen. Er worden nieuwe producten gemaakt, dus ook daar zal de handel op gang komen.

Hoe de wereld er in de toekomst uitziet weet denk ik niemand, we kunnen ons slechts een beeld vormen met de informatie die we nu hebben en situatie zoals die op het moment is.

Hopelijk heb je wat aan mijn reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al antwoord kan geven op deze vraag moet je eerst zien hoe het nu geregeld is.
Het geloof heeft in heel veel landen erg veel macht en daar zullen de mensen die zo snel van af stappen. Heel veel mensen hebben ook ontzettend veel geld over voor hun geloof omdat dit één van hun opvattingen is dat men moet geven. Dat hiermee wapens worden gekocht om het "kwaad" te bestrijden hebben ze er graag voorover.
Zolang er in de Islamitische landen geen vrijheid van Godsdienst komt zal de onrust altijd blijven en zal deze strijd om democratie niet worden gewonnen en zal het zo blijven als het is of nog extremer worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ wat voor het laatste stukje..
Religie en democratie hebben *NIETS* met elkaar te maken. Nooit gehad ook.

In het westen, waar we doorgaans flink wat boter op het hoofd hebben, denken we dat democratie is wat iedereen wil hebben, en dat ons geloof beter is dan dat van een ander. Daarom proberen we tussen nu en pakweg tien jaar, ons geloof in democratie en de paus er met militaire missies bij zoveel mogeljik landen in te rammen.

Landen waarbij dat niet lukt, worden hier in de media zwart gemaakt. Je hoort zelden dat de mensenrechten in China de afgelopen 10-20 jaar echt wel zijn verbeterd, je hoort alleen dat ze de Dalai Llama onderdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las net nog dat we in _Nederland_ tot 1983 een verbod op Katholieke processies hadden (in gebieden waar dat tot 1848 niet normaal was). Hoezo boter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoef ook niet te horen dat de mensenrechten "echt wel zijn verbeterd" in de afgelopen 10-20 jaar. Dat zijn ze namelijk verplicht, en daar hoeven ze wat mij betreft echt geen schouderklopje voor te krijgen. Wat ik wél graag hoor, is als er mensen onderdrukt worden, tegengewerkt, opgepakt of gemarteld zonder reden. Zodat we daar met zijn alleen wat aan kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verplicht, door wie? Door de westerse wereld. De verklaring van de rechten van de mens is een westers ding en dat proberen wij op te leggen aan de rest van de wereld. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Andere landen mogen natuurlijk best hun eigen verklaring opstellen en die is niet per definitie slechter dan de onze. Wat die andere dingen betreft, daar zijn we in de westerse wereld ook nog niet van verschoond. Eerst de eigen ruimte maar eens schoonvegen. Balk en splinter en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies Widar, dat bedoelde ik dat _wij_ helaas boter op het hoofd hebben. Inkie bewijst dat, door impliciet te beweren dat wij gelijk hebben. Terwijl wij met onze overmacht de wereld verpesten, maar net doen alsof we het er beter mee maken... In de media verhaaltjes over Robin Hood die de slechterik de les leest, maar ondertussen gewoon oorlogje spelen en moorden en martelen. Kortom: China is niet zo slecht als onze media ze afschildert, en Guantanamo Bay is erger, maar ze vertellen het je simpelweg niet. Ik beweer niet dat China er al is, maar we zouden wel eens wat vaker naar ons zelf kunnen kijken voor verbeteringen, ipv naar anderen. Het verhaal van de pot-en-de-ketel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guantanamo Bay is inderdaad een heel goed voorbeeld van westerse hoofdboter.