Vergroten bepaalde politieke uitspraken de kans op een terroristische aanslag?

als dat zo is, welke dan?
waarom en waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een terroristische daad is ook een politieke daad... Een politiek correcte beslissing kan in sommige ogen als een terroristische daad gezien worden, bijvoorbeeld als in Nederland een film gemaakt wordt die in moslim-ogen als beledigend beschouwd wordt en de politiek staat het toe ook nog... Dan kan dat een daad inhouden van hetzelfde kaliber als het toestaan van de film in Nederland en dat zou dan de dood van Theo van Gogh kunnen verklaren wellicht...

Als je ziet dat het allemaal politiek is, politiek én terroristische aanslag...

dus de een heeft invloed op de andere en de andere op de een...

En reken maar dat de harde lijn die Bush aanhield veel meer terrorisme opriep dan de houding van de huidige president Barack Obama... Voel zelf maar...

Dus het is alleen al door de houding van één politicus dat er meer wereld-veiligheidsgevoel ontstaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens feelin the vibe (+1)

Andere antwoorden (5)

Een uitspraak als: "Tientallen miljoenen moslims moeten Europa uit, als ...." is niet bepaald goed voor ons landje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo ongeveer elke uitspraak van Geert Wilders.
En als dan zo een aanslag gebeurt, dan kan hij zeggen: "Zie je wel!".

Als ik in de stad tegen een wildvreemde begin te schelden met "agressieve kl**tz*k!" dan zal hij me op een gegeven moment een dreun gaan verkopen denk ik. Ook dan kan ik zeggen: "Zie je wel, ik had gelijk!".

Kom maar op met die minduimpjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men heeft altijd wel een hoop kritiek op onze AIVD. Maar dit wil niet zeggen dat zij stil zitten. Er worden wekelijks enkele gekken opgepakt door één van de veiligheidsdiensten. Ons lend kent er 9, waarvan er 5 vrijwel onbekend zijn bij de bevolking...

Dus ongeacht welke uitspraken 'wel of geen' invloed hebben op terroristische acties doet er niet zo veel toe. Het kan een frustratie zijn van jaren terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen geweldadige ideologieën vergroten die kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en is dit gewoon je mening of ga je het antwoord ook nog onderbouwen met argumentatie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk dat het antwoord volstrekt helder is. Argumentatie zou verder niets toevoegen.
Ja, maar het is vaak van te voren moeilijk te voorspellen welke uitspraak dat daadwerkelijk gaan bewerkstelligen.