Er zijn verkiezingen voor het Huis van Afgevaardigden, zeg maar de Amerikaanse Tweede Kamer. Echter in Nederland heb je geen presidentsverkiezingen, maar in de VS wel. Die staan los van deze verkiezingen. Het parlement neemt wetten aan, of stemt juist tegen invoering van bepaalde wetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Amerika kiezen ze het parlement en de president op verschillende momenten.

Het parlement daar kan je vergelijken met onze tweede kamer (en zoals ik het gisteren begreep ook de eerste)

Waarom ze dat op andere momenten doen is een goeie vraag, maar goed zo houden we in nederland ook de gemeenteraadsverkiezingen en de landelijke verkiezingen op andere momenten en wij kiezen geen president.

Kortom, het is tijd voor een nieuw parlement en die kan je vergelijken met onze eerste en tweede kamer.