Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is stickers plakken verboden?

Of terwijl:
Wat zijn de gevolgen als ik stickers ga plakken om reclame te maken.

En dan op plaatsen zoals op stoplichten, metro, bushokjes enz..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja in principe mag je alleen stickers plakken met een vergunning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in het centrum van Eindhoven en je ziet het overal. Ontsierende stickers, ik heb ze weleens van mijn woonkamerruiten mogen verwijderen. Ik ben blij dat men hiervoor een vergunning nodig heeft. Niet dat de politie wat doet aan plakkers, maar dat is weer een andere kwestie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand een sticker op jouw auto plakt, moet je daarmee akkoord gaan? Ik denk dat het een vorm van zaaksbeschadiging is, die verboden is volgens het wetboek van strafrecht. Daar staat een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar op. Dat jij de stickers op eigendommen van de staat, de gemeente of een vervoersbedrijf wilt gaan plakken maakt dat niet anders. De kosten om de stickers te verwijderen kunnen daarnaast op jou worden verhaald. De overtreder is meestal gemakkelijk te achterhalen via het bedrijf waarvoor reclame wordt gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je er een vergunning voor nodig maar volgens mij mag het sowieso uit vrijheid van meningsuiting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding