weet iemand of er eigenlijk juridische stappen zijn genomen in de "zaak" friso?

Toegevoegd na 26 minuten:
en dan bedoel ik niet het ongeluk maar
de gebeurtenissen erna:

het gesprek tussen 2 artsen
en een journalist die erbij stond die een artikel van maakte
en het publiceerde in de nrc

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij die artsen en journaliste heeft volgens mij ook niemand juridisch gezien een fout gemaakt. Dat het dom en niet kies was spreekt voor zich. Een recht zaak maakt dan geen kans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het beroepsgeheim is geschonden toch?

Antwoorden (2)

Wie zou dan stappen moeten nemen en tegen wie?
Friso is door eigen onachtzaamheid in deze situatie terecht gekomen en er is geen enkele reden om juridische stappen te ondernemen tegen wie dan ook.
Dus nee, er zijn geen stappen ondernomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk aub naar de toegevoegde info
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ook daar is geen reden voor, degene die foutieve informatie (achteraf ) verstrekte zal daar wel intern voor berispt zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het beroepsgeheim is geschonden toch?
Wat ik er van begrepen heb, is dat er een klacht ingediend zou kunnen worden tegen die arts, door degene die door deze arts is benadeeld. Dat zou in dit geval dus Prins Friso zijn. En daar zit nu het probleem.