Waarom klagen mensen altijd over een kabinet?

De laatste vijf of zes kabinetten zijn altijd verguisd tijdens de regeerperiodes. Fortuyn trok al op tegen de puinhopen van het kabinet, maar ook nu lijkt de stemming, ook onder GV'ers weer behoorlijk anti-kabinet.

Waar komt toch die grote ontevredenheid uit voort?

A.u.b. geen antwoorden over CDA (christendom) en staat, want het PVDA-VVD-D66-kabinet werd net zo zeer afgekraakt en daar speelde religie geen rol.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat mensen nooit tevreden zijn.
Omdat er altijd door meerdere partijen wordt geregeerd en niemand dus 100 % zijn ' zin' kan krijgen, voor zover één partij dat al zou kunnen.
Omdat de in de media niet anders dan klagen horen DUS zal het wel slecht zijn, en huilen veel mensen lekker mee met de wolven in het bos. Durf maar eens te zeggen dat je het goed vind.....

En omdat het ons blijkbaar goed gaat. Als de Nederlander niet klaagt, is-ie met serieuze problemen (overleven) bezig. Zolang we klagen is er dus vermoedelijk weinig aan de hand.
Net zoals we een voetballand zijn met pakweg 10 miljoen scheidsrechters, zijn we blijkbaar ook een land met 16 miljoen politici. De beste stuurlui........

Geen enkel kabinet kan het 100 % goed doen. Paars / polderen kan ons lang tevreden houden, maar uiteindelijk bleek het eeuwige compromis vooral praten te zijn en te weinig daden. Omdat daar door al dat ge-overleg te weinig ruimte voor was. Een deel klagers en een deel mensen die het goed vind, terwijl er intussen ook echt ' gewerkt' wordt in het pluche, is misschien niet eens zo slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bespaart me de moeite van antwoorden...

Andere antwoorden (6)

Als ik mijn werk niet goed doet gaat mijn baas ook klagen, en als dat een maand duurt krijg ontslag. De regering zit daar voor ons te "werken" en ze worden van ons geld betaald. Geld wordt op alle mogelijke manieren over de bAlk gegooid (JFK, vastgoed perikelen, enz) waaro zouden we dan niet mogen klagen? Ik persoonlijk vindt het niet ongefundeerd om ze de kamer uit te wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JFK? Vastgoed perikelen? Waar heb je het over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JSF, sorry, kan het ook beter voluit schrijven. Joint Strike Fighter
De mensen die wij verkiezen krijgen de macht.
En macht corrumpeert. Altijd weer.
14 jaar geleden
manipulatie,
de goedgelovigheid overwint het elke keer van de sceptische gedachtegang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kabinet treedt aan met beloften van: we gaan het beter doen en we gaan dat oplossen en dit aanpakken enz enz... Met zulke voornemens zijn ze tot stand gebracht en gekomen...

Als er dan niet zo veel van terecht komt of niets van terecht komt, dan snap je wel dat er kritiek komt, dat is toch net zo zeker als water bij 100° graden gaat koken...

En het is individueel, voor de een gaat het goed en die heeft geen kritiek en voor de ander gaat het niet goed en die heeft wel kritiek... Zo is het toch...

Dus het gaat over iedereen, dus iedereen mag er iets van zeggen... En elk vogeltje zingt zoals het gebekt is...

(Deze vraag is toch netjes geantwoord zonder het woord religie te benoemen...)

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders klagen nou eenmaal altijd!
Als het regent is het te nat, als de zon schijnt is het te droog, als het vriest is het te koud, en ga zo maar door!
Het is dus onmogelijk dat er een ooit een kabinet komt waar niet over geklaagd wordt, en als er dan echt niets te klagen zou zijn, klagen ze daar wel weer over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2000, toen het nooit beter met onze economie was gegaan, hoorde je nog wel eens positieve geluiden over het kabinet. Vast niet omdat Wim Kok het zo goed deed, maar vooral omdat we de economische wind zo mee hadden.

Toen in 2001 de economie minder werd, kreeg in 2002 de Euro de schuld (de er al sinds 1999 was).

Nee, het klagen is van alle tijden, en meestal gaat het over details.

Je kunt het nooit 16 miljoen mensen naar de zin maken. Maar ze *mogen* alle 16 miljoen naar een land verhuizen waar het beter gaat, maar er zijn er maar zeer weinig die dat daadwerkelijk doen.