Waarom is er amusement-tv op de publieke omroep?

Ik lees uit mijn maatschappijwetenschappen boek dat de publieke omroep bedoelt is voor Informeren (nieuws), Educatie (klokhuis) en agendavorming (noem een random politiek getint programma). Waarom betaalt de staat dan ook veel pure amusements-programma's zoals de tros?

Toegevoegd na 29 seconden:
..zoals bij de tros..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De mens leeft zoals al vaker gezegd, niet bij brood alleen, er mag ook wel eens eenplakje kaas of worst op zitten! Ik heb toch het idee,dat jouw maatschappijwetenschappen boek niet geheel compleet de mediawet weergeeft.