Welke bronnen kunnen mij helpen snel en makkelijk alles over politiek te leren begrijpen?

denk hierbij aan:
-uitleg over veel gebruikte politieke begrippen
-de rol van de verschillende functies binnen de politiek
-Uitleg over zetels
-totstandkoming formatie
-uitleg over het regeerakkoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als je geld wilt uitgeven voor een leerboek: 43,75.
Dit boek ligt alles uit van de politiek, echt alles. Op een makkelijke manier kan het heel diep ingaan op stof. Bij de studie rechten gebruiken wij dat boek.

Het boek begint met de geschiedenis van het recht en de politiek, maar dat kun je overslaan en dan kan je beginnen met de uitleg van bepaalde begrippen zoals 'kabinet', 'regering', 'ministers', 'staatssecretaris', en 'overheid'. Zonder deze basis kom je ook niet verder. Het gaat om het boek: Beginselen van het Nederlands Staatsrecht - A.D. Belinfante
Op marktplaats is het goedkoper te verkrijgen!

Als je wat wilt weten over de nadelen van een minderheidskabinet kun je hier kijken, na 1 minuut weet je ook meteen hoe wetsvoorstellen worden doorgevoerd: http://www.goeievraag.nl/vraag/gevolgen-coalitie-meerderheid.106646

Als je geen geld wilt uitgeven aan een leerboek, of je er gewoon geen zin in hebt. Dan zou ik je aanraden wat op Google op te zoeken en het advies van de eerste antwoordgever te volgen!

Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande site vanpubliek-politiek.
Daar is best wel aardig wat informatie over de politiek te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het boek "politiek voor dummies" kunnen proberen. Als je het niet wilt aanschaffen, is het vast bij de bibliotheek te vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n kleine 500 jaar geleden schreef Machiavelli 'Il Principe' oftewel de vorst.
Het gaat vooral over macht en hoewel de macht is overgegaan van koningen naar politici is het boek nog steeds actueel, want politiek draait nog altijd en alleen om de macht (of politici nu links zijn of rechts).
Je hoeft het boek dan ook niet helemaal te lezen als je het belangrijkste idee onthoudt wordt je veel duidelijk over de politiek.