god???????????

met alle respect, maar Stel Dat god bestaat, waarom is er dan nog steeds oorlog in de wereld??dat is waarom ik niet in hem geloof.

maar er is anders wel heel veel ellende op de wereld, ook bij mensen die erin geloven!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Boeiend is dit niet echt hè ?
Ik geloof in God. Weet je , niet alles zit mee in het leven. Dat zou wel heel makkelijk zijn. Maar alles heeft een bedoeling. En op momenten dat je heel diep in de "shit" zit, kan God je helpen. Als je dat zelf wilt. En geloof heeft niet echt een verklaring. Je gelooft of je gelooft niet. Ik denk niet dat hiervoor echt een reden nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

God heeft ons vrije keuze gegeven en met die mogelijkheid kiezen wij ervoor om oorlog te voeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat klopt niet.
Iets dat niet bestaat kan niets geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag was toch; "Stel dat god bestaat"
AWM
14 jaar geleden
Klopt. En ik zeg dat de vraag dan niet klopt.
Laten we voor de aardigheid ervan uitgaan dat goed wel bestaat:

1. Zeker zal hij zich toch ook wel realiseren dat de werled een beperkte plek is en de mens niet het allerberlangrijkste.
2. Word jij enthousiast van wat de mens doet met zijn capaciteiten.
3. Eigenlijk zijn we redelijk mislukt allemaal want er is maar misschien 1 op de 25000 die er als mens echt uitspringt de rest zijn figuranten voor de belangrijkere progressie.
4. Arme ons, we zijn gewoon niet bijzonder genoeg. God is ons vergeten of kijkt bewust niet naar ons om.

Toegevoegd op 22-05-2009 12:41:21
Goed moet god zijn voor de duidelijkheid, niet het mooiste typewerk maar ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja GOED bestaat.... en slecht tuurlijk ook!
Als God niet bestaat, dan grijpt hij natuurlijk niet in... Maar als God wel bestaat, dan grijpt God nog niet in... Waarom nu ook niet, omdat God het na 7 dagen aan ons overgelaten heeft om te scheppen... We kunnen orde scheppen, oorlog of chaos... Maar wij kunnen het zelf invullen, daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX
GV jij tegenwoordig met je mobiel?? terwijl je achter de PC zit? beetje dubbelop hé schat...
In de bijbel staan legio voorbeelden waarin "God" opdracht gaf tot het voeren van een oorlog. Met andere woorden, als je het over de Bijbelse God hebt, dan is het beslist niet zo dat 'God' gelijk staat aan 'Goed'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen inderdaad ook een beetje tegenstrijdig als wij gemaakt zijn van god en god is het ultime goede waarom zijn we dan uberhaupt in staat kwaad te doen? Dan kan je wel aankomen met dat het te maken heeft met de zondeval maar dat is nog steeds onlogisch want hoe kan de mens tegen de wil van een perfect wezen in gaan. Sommige mensen beweren wel dat oorlog et cetera bestaat omdat we zondigen et cetera. Maar het klopt gewoon niet, in de middeleeuwen was men een stuk geloviger en dat was niet een fijne tijd om te leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in god als een man die naar ons zit te staren en ons een beetje naar zijn willekeur beloond en bestraft.

Alleen al het feit dat hij zou willen dat wij hem aanbidden zou hem tot een naar mannetje maken.

De god van Spinoza, die is eigenlijk gewoon bewezen. Je hoeft alleen maar om je heen te kijken:):) En als je hem echt begrijpt, dan krijgen alle teksten uit de bijbel ineens een enorme meerwaarde. Wijsheid en ervaring van eeuwen zitten erin besloten. Zolang je die verhalen maar niet letterlijk als kranteberichten van duizenden jaar oud wil zien zijn ze veel waard!...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat God zou bestaan, dan lijkt het mij logisch dat hij niet overal aanwezig kan zijn. Daarnaast heeft hij ons hersenen gegeven die wij kunnen gebruiken om zelfstandig een beslissing te maken.
De oorlogen en veel andere ellende in de wereld hebben wij veroorzaakt. Met ons verstand kunnen wij dit echter ook goed oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn door God geschapen als zijn evenbeeld. Dus feitelijk zijn we een kloon van God. Die God heeft ook een vrije wil, maar doet er blijkbaar niets mee. Ook bij de stelling dat mensen zijn geschapen met een vrije wil en dat dat de oorzaak is van vele oorlogen en andere ellende, moet ik uit opmaken dat die God ons gewoon niet goed heeft geschapen. Fout van God dus. Dus ja, bestaat God? als dat al zo was is het een slechte schepper. Hij schiep ook de duivel toch? Ik geloof er geen snars van dat er een God is.