Hoe heet de titel van dit boek over een weduwe die naar Afrika gaat voor vrijwilligerswerk en daar een nieuwe liefde ontmoet?

Ik ben de naam kwijt van de titel van een boek. In het kort: het gaat over een vrouw op leeftijd die weduwe wordt. Ze vertrekt naar Afrika voor vrijwilligerswerk. Daar ontmoet ze een nieuwe liefde met wie ze contact houdt. Haar dochter is tegen haar relatie met deze nieuwe vriend. Uiteindelijk wordt hij door een burgeroorlog in zijn land doodgeschoten. Wie weet de titel van dit boek?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De roman met de titel 'Gezien de feiten' van Griet Op de Beeck heeft een vergelijkbaar verhaal.

Het is het Boekenweekgeschenk van 2018. Het gaat over Olivia, een vrouw die weduwe is geworden. Ze had geen goed huwelijk en wil nu van het leven gaan genieten. Olivia gaat vrijwilligerswerk doen in Afrika en krijgt daar een relatie met Daniel, een zwarte man. Roos, de dochter van Olivia, is fel tegen de relatie. Na haar vader zou ze nu ook haar moeder verliezen. Maar Olivia vindt haar nieuwe liefde belangrijker dan de familiebanden. Ze nodigt Daniel uit om haar in België te bezoeken, maar hij mag daar niet permanent verblijven. Vervolgens neemt Olivia een beslissing die haar leven definitief verandert.
Toegevoegd op 28 september 2020 20:16: tekst
Antoni
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jaa dat is het boek! Kon lang niet op de titel komen, dus erg bedankt!
Antoni
3 jaar geleden
Graag gedaan!