waarom worden verhalen als sneeuwwitje en roodkapje wel sprookjes genoemd en andere zoals The Lion King en Mickey Mouse-verhalen niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! Ik zou sommige dingen zelf nooit een sprookje noemen, maar heb werkelijk geen idee op basis waarvan ik dat onderscheid dan maak.
Ik lees geïnteresseerd mee +1

Het beste antwoord

sprookjes zoals roodkapje en sneeuwwitje zijn al enige tijd oud en worden al jaren op verschillende manieren verteld, de lion king en mickey zijn voor een groot deel bedacht door disney en niet zo oud. disney is ook de enige die hem mag tekenen voor een film. je kan eigelijk ook wel zeggen dat mickey een cartoon figuur is. dat disney sneeuwwitje, doornroosje en assepoester , enz heeft getekend is weer een voorbeeld van een manier hoe het verhaal word verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wellicht omdat de bovenst genoemde personen zijn, en de onderste dieren. Bij een sprookje zal de hoofdpersoon dus menselijk moeten zijn.
12 jaar geleden
Een sprookje is in oorsprong een mondeling overgeleverd volksverhaal dat gebruikmaakt van magie en fantasie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sprookjes zijn verhalen van Anderson en Grimm ,en van nog wel anderen. Is het niet zo dat dt soort verhalen uit engels sprekende landen "fairy tale "genoemd wordt en dan is het toch ook sprookjesachtig.
12 jaar geleden
Sprookje komt van "sproke" gesproken verhalen die dor verteld zijn en later door bv Grimm zijn opgeschreven.