waarom is de Basiliek van Oudenbosch niet zo bekend in Nederland, als de Sacre Coeur of de St Pieter?

Ik zag vandaag de Basiliek(kerk) van Oudenbosch van buiten en van binnen.
140 treden naar boven, prachtig beschilderd binnenwerk.
nooit geweten dat zoiets in Nederland bestaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is inderdaad een hele mooie kerk en ik moet zeggen
dat ik ook niet echt snap, dat weinig mensen in Nederland
(met uitzondering van de West-Brabanders natuurlijk)
deze kerk kennen.
Volgens mij komt dat ten eerste omdat men nooit heeft geprobeerd om deze kerk commercieel te promoten,
aangezien dat niet het hoofddoel van de kerk is.
Verder is het een copie op schaal van de St. Pieter
(ik meen 2,5x zo klein) en mensen gaan toch het liefst
naar het origineel kijken.
De kerk ligt in een vrij onbekend dorp. In een grote stad
zou zo'n monument ook meer aandacht krijgen, maar ik raad iedereen die van het bezichtigen van kerken houdt,
eens een keer in Oudenbosch te gaan kijken, het loont de moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schitterende kerk, en heel bijzonder.
De reden dat 'ie niet zo bekend is, zou kunnen zijn omdat veel mensen deze kerk niet echt uniek vinden. Het is immers namaak, en een copie van de St. Pieter in Rome.
Hoewel anderen weer zullen vinden dat ie daarom juist zo uniek is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergis je niet in de hoeveelheid mensen die wel weten van deze kerk ;-)
Hij is niet te vergelijken met de twee die je noemt, maar toch is het een mooi bouwwerk, en inderdaad de moeite waard om te bezichtigen.