Van wie is de foto die in amc hangt, waarop een man met groene opblaasbootjes op zijn rug staat?

Het is een soort wit landschap, een donkere man en een aantal groene rubber bootjes op zijn rug. Hangt in de hal van het Amc

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Van Scarlett Hooft Graafland.
"Seven Steps of Overlapping Beauty".
Fotograaf, beeldenmaker, onderzoeker. Ze is een dromer en avonturier, reist de wereld rond en strijkt daar neer waar de natuur nog onaangetast is. Ter plekke bedenkt ze haar onnavolgbare ingrepen: in het noorden van Canada wikkelt ze een neonkleurig touw om een iglo, op de zoutvlaktes van Bolivia maakt ze met gedroogde kruiden een kleurrijk tapijt, in Nederland weeft ze een enorm rood touw door de wieken van een molen. Ze wacht op hét moment, legt de actie vast en alles verdwijnt weer in het niets. Het is de foto die voortleeft en onze fantasie prikkelt maar tevens oproept oneindig zuinig te zijn op onze planeet.
De afgebeelde foto: op de weerspiegelende zoutvlakte in de Boliviaanse Andes laat ze bijvoorbeeld een efemeer standbeeld verschijnen door een man met smaragdgroene opblaasbootjes te omhangen (Masmo! 1, 2004).
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super! Dank je wel :-)
Die is gemaakt door Scarlett Hooft Graafland. Zij bedenkt als ze is afgereisd ter plekke wat ze wil fotograferen, zoekt naar materialen en improviseert met situaties. Veel foto’s worden geënsceneerd met objecten, maar toch speelt toeval een grote rol. Ze werkt met een analoge camera en ziet thuis pas – na het ontwikkelen van de rolletjes – het resultaat van de foto’s.
Amadea