Waar kan ik mijn schilderijen (kunst) het beste verkopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon uit interesse: wat schilder je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naief, intuitief. Ik hou van gemengde technieken. Teken/ schilder vaak mensen, maar dan op een "kinderlijke" manier. En jij?

Antwoorden (7)

Probeer ergens een expositie te houden. Het publiek kan zo kennis maken met uw werk. Tegenwoordig zijn er veel publieke gebouwen, waar ruimte is vrijgemaakt voor kleine exposities. Te denken valt dan aan ziekenhuizen, wijkcentra, bejaardenhuizen en zelfs politiebureaus. Het is even een kwestie van wat netwerken en beheerders van gebouwen vragen. Hang naast uw schilderijen een prijskaartje en verwijs naar een internetsite, zodat men contact met u kan opnemen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een veiling!

Genoeg mensen die veel schilderijen laten veilen voor goede prijzen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat het om zelfgemaakt werk gaat.

Tja, in Nederland maak je pas kunst als je de kunstacademie gedaan hebt?
Is dat zo?
Zo ja, dan weet je de weg wel, want die studenten wisselen ervaring wel uit.
Zo niet, dan moet je maar afwachten of het kunst is
wat je maakt.
Dat heb ik ook met mijn mozaieken.

Hier is een site waar je je werk kunt aanbieden. Bent u kunstenaar?
Deze versie van AMS wordt ter beschikking gesteld als podium voor beeldende kunst. Het eerste jaar gratis waarna u een betaald abonnement kunt afnemen.
http://www.kunstenaars-verkopen.nl/index.php?content=homepage

Hier is een gratis kunstmarktplaats
http://www.seesle.nl/Default.asp?1=1&s=52D85BB16AE341A3B45927682CD9F50E

Tal van tweedehands sites, zoals marktplaats.

Kijk of er in je buurt kunstmarkten worden gehouden,
of een "handige-handen" beurs.

Bij de bloedbank in mijn stad kunnen amateurkunstenaars hun werk tentoonstellen.
Vaak ook in buurthuizen.

Google op "galerie" en je eigen stad en ga die dan allemaal bezoeken met afbeeldingen van je werk.
Lees hier ook verder:
http://www.schilderijen-kunst.be/kunst-verkopen.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eerst een soort referentie te hebben.
Bv.Banken kopen soms een paar schilderijen op voor giften bij Nieuwjaar Op die werkjes wordt een redelijk overschat prijskaartje gezet. Maar dat biedt een referentie naar expositie exploitanten.
Ook behaalde 'prijzen' zijn belangrijk.
U misschien het minst , maar iedereen achter U ziet prijskaartjes , of je het nu graag hebt of niet.
Er zijn wel een paar beurzen voor hobbyisten en die krijgen tamelijk veel bezoekers nationaal en internationaal 5je moet wel geselecteerd worden (Oostende)
Kunst en prijs is helaas niet hetzelfde als kwaliteit en prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of op een site waar u uw schilderij kan plaatsen zodat zij kunnen bieden, is gratis:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de markt kan je ook goed schilderijen kopen;
als ik naar de markt ga zie ik genoeg mensen bij zo'n kraampje.

groetjes.