Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik stickers openbaar op straat plakken?

Voor een schoolproject doe ik onderzoek naar reclame op straat. Voor een fictief bedrijf moeten we een route uitzetten door een willekeurige stad. Voor deze bewegwijzering zou ik dus graag de straat hierbij betrekken. Mijn idee is bijv. om stickers op stoeptegels te plakken zodat mensen de route kunnen volgen. Nu zoek ik informatie over wat daarbij komt kijken. Moet ik een vergunning aanvragen? Zijn er eisen aan verbonden? Etc.

2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, zo maar stickers op straat plakken mag in vrijwel geen enkele gemeente. Er zijn op veel plekken borden of muren waar men vrij posters of andere uitingen op mag plakken, maar daarvan zijn er waarschijnlijk te weinig om zinvol een route uit te kunnen zetten. Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Wildplakken heeft een stad als Delft zo'n twintig legale aanplakplaatsen. Tegelijk kan je overigens zeggen dat de 'pakkans' voor 'wildplakken' klein is, en de boete laag.

Een alternatief is stoepkrijten. Dat mag in veel gemeenten wel. Gezien het feit dat het toch maar om een tijdelijk project gaat, is dat misschien een bruikbaar alternatief.
(Lees meer...)
Antoni
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding