Wat is het verschil tussen am/are/is+going to+hele ww & de present perfect?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Antwoorden (1)

Am gebruik je bij de ik-vorm in de tegenwoordige tijd ( I am). Are gebruik je bij meervoud in de tegenwoordige tijd en bij jij/u dus wij, jullie en zij( you are, we are, you arethey are). Is bij de shit regel ( he is, it is, she is) dus bij de present simple. Is going bij de shit regel present continuous present continuous is een werkwoord waarbij je achteraan ing gebruikt als een werkwoord aan de gang is of gaat gebeuren, dus niet bij de bijwoorden zoals: always, usually, sometimes, never, ever enzo.. Bij de present perfect is de regel: dat iets is gebeurt en dat je daar het resultaat van merkt.

Ik hoop dat je dit nuttig vond!