Wat is de letterlijke vertaling van de Friese uitdrukking: "sizzen is neat, mar dwaen is in ding"?

Meestal wordt het vertaald met "geen woorden maar daden", maar hoe zou je de zin letterlijk vertalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
8.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Friese uitdrukkingen gaat vertalen missen ze meestal de essentie.
Het Fries heeft zoveel prachtige uitdrukkingen dat iedere vertaling bijna een verkrachting er van lijkt. (in de goede zin natuurlijk) Ut is de boer like folle, ot de boer skiet os de bolle

Het beste antwoord

Letterlijk:
Iets zeggen is niks, maar doen is feit.
Wat ruimer vertaald:
Iets zeggen (ook beloven) is niet alles, Maar het (ook) doen (uitvoeren) daar heb je iets aan.
Een Fries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (4)

zeggen is niks maar doen is een ding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen woorden maar daden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeggen is leuk maar het gaat om het doen.

Toegevoegd na 1 uur:
moet zijn : zeggen betekent niets , het gaat om het doen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet praten, maar doen.

Niet lullen, maar poetsen.