Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je voor kunst te signeren je officiele handtekening gebruiken?

Ik wil graag foto's signeren, maar moet ik hiervoor mijn paspoort handtekening voor gebruiken, of mag dit gewoon ook een andere paraaf zijn. Hierdoor mag ik namelijk gebruik maken van 9% Btw

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Kunst signeren is niet het zetten van een officiele handtekening. Dus daar mag je voor gebruiken wat je wil, al is het letterljk een X zetten.
Bij signeren van kunst gaat het er om dat het kunstobject te herleiden is naar de kunstenaar. En daar kan je een constitente handtekening / paraaf / getekend huisje of wat dan ook voor gebruiken.
-----
De laatste zin is wellicht onduidelijk.
Ik bedoelde dat als je consequent hetzelfde gebruikt om te signeren (of het nou een handtekening, een paraaf, een lettercombinatie of een tekeningtje is), dat mensen het werk herkennen als zijnde van een bepaalde kunstenaar.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 27 februari 2021 07:03: tekst
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing