Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het best woorden leren

met woorden leren bedoel ik: hoe kan je het best engelse, duitse, fransen woorden leren voor school.

geen site´s (of er moeten tips op staan)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Stampen! (herhaling herhaling herhaling herhaling herhaling)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn veel theorien over.
Wat bij mij het beste werkt is ten eerste overeenkomsten zoeken tussen het buitenlandse woord en de betekenis ervan. Als bijvoorbeeld een woord gedeeltelijk hetzelfde is als een woord in een andere taal die je kent, helpt dat om te onthouden, of als je op een soort manier kan beredeneren waarom dat woord zo is. Daarbij kan je ook rare associaties gebruiken, als er voor jou maar een logica in zit.
Als er geen verband te vinden is: heel vaak ze (in mijn hoofd of hardop) zeggen, in beide talen achter elkaar (eerst de buitenlandse) dus 'tree boom tree boom tree boom', een minuut lang ofzo.

Toegevoegd na 1 uur:
Oja, en het schijnt dat je het allerbeste onthoudt als je jezelf steeds weer overhoort, elke maand oid. Dan onthoud je het na een aantal keer véél langer dan als je het leert en dan kent, en daarna er niks meer mee doet.
Voor je toetsen is dat minder relevant, maar voor het langdurig onthouden voor jezelf wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 x lezen
1 kant afdekken
dan de andere kant afdekken

dit herhalen tot je geen fouten meer maakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teach.nl, even installeren, en dan via woordjesleren.nl woordenlijsten importeren! :D

Toegevoegd na 26 seconden:
Oh je wilt geen sites, maar dit is toch echt de beste manier! :P gebruik ik zelf altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip. +1
Je kunt het beste woorden leren door ze op te schrijven en ze te oefenen. Een heel goed programma waarin je dit kunt doen is Wrts.

in dit programma type je de nederlandse woorden en de buitenlandse woorden in een lijst. De lijst geef je een naam. Vervolgens kan je toetsen doen door op verschillende manieren te oefenen en houdt het programma de score bij.

Je kunt ook bestaande woordenlijsten gebruiken of met medescholieren samen doen met de ingetypte lijsten, maar het intypen op zich is ook al een hele goede oefening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan.

Voor sommige mensen werkt het heel goed om iets 5 keer over te schrijven. Andere mensen leren door iets hardop te zeggen. Weer andere leren het beste door het aan iemand anders uit te leggen.

In elk geval is herhaling een belangrijk punt bij leren.

In jouw geval kun je het beste uitzoeken wat tot nu toe het beste heeft gewerkt. In welk geval kon jij het beste leren? En die methode ga je dan vaker toepassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door de taal dagelijks te gebruiken....

ga er een poosje wonen, stage lopen, of als dat niet gaat,
zoek vrienden uit het land en praat hun taal,
al moet het in het begin met handen en voeten.

ik beloof je: dat werkt razend veel sneller dan welke manier van 'lijstjes' uit je hoofd leren' dan ook...

en.... het is ook nog eens ontzettend leuk om te doen:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding