Dit doet denken aan een wierookschaaltje dat eventueel opgehangen kan worden.
In gebedsdiensten wordt vaak een schaal gebruikt in plaats van een wierookvat, waarbij de continu opstijgende rook het gebed van de gelovigen symboliseert.
SimonV
3 jaar geleden
Die hing aan de muur en diende ter verlichting. De gaten links en rechts zijn bedoeld om er een kaarsenhouder in te steken.
Het is dus geen schaaltje maar een wandblaker.
Toegevoegd op 19 januari 2021 14:22: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea