Ik zoek de naam van een bekend schilderij met twee vrouwen erop?

Op het schilderij staan twee vrouwen afgebeeld. De linker vrouw kijkt naar voren. De rechter vrouw kijkt opzij, terwijl ze met haar hand onder de kin het hoofd ondersteund. Waarschijnlijk een Frans schilderij, maar dat weet ik niet zeker.
Wie kent de naam van de schilder en de titel van het schilderij?

3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Welke kunststijl, hoe oud?
gast167780
3 jaar geleden
Antwoord op Amadea. Ik vermoed rond 1880-1900. Toen ik nog jong was, hing het schilderij bij een tante in de woonkamer. Helaas heeft ze het niet meer in bezit, daarom kan ik het niet controleren.
Antoni
3 jaar geleden
Kan je nog meer over het schilderij vertellen? Wat waren bijvoorbeeld de kleuren van de kleding die de vrouwen droegen? Alle informatie is welkom, want er zijn nu talloze schilderijen die -min of meer- voldoen aan de beschrijving!
Amadea
3 jaar geleden
Inderdaad. Het helpt denk ik ook als we zouden weten in welke entourage die vrouwen zich bevinden. Is dat op een strand, in een keuken of woonkamer, in een café, in een raamkozijn? De opties die Antoni nu geeft zijn volgens mij geen bekende schilderijen.
gast167780
3 jaar geleden
Zover ik me kan herinneren zitten de vrouwen aan een tafel (mogelijk een café). Een van de vrouwen (ik meende de linkse) heeft de haren in een knot.

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "Deux femmes à table - La lecture" uit 1897 van de Franse schilderes Suzanne Valadon.
Plaatje bij antwoord
Amadea