Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kent dit boek? Elke centimeter in de tuin bestuderen als levensles

Als kind heb ik een boek gelezen wat grote indruk op mij heeft gemaakt. In het boek kribt een jongen levensles van een oudere man door elke dag, week na week 10 vierkante cm in de tuin te bekijken urenlang.... Hoe en wat derderangs weet ik niet meer, maar zou het boek heel graag weer willen lezen. Wie kent het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
690
Amadea
13 jaar geleden
Hoe lang geleden las je dat boek, jaren '60, '70, '80, '90? En wat bedoel je met derderangs?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het nog niet zo lang geleden is dat jij kind was zou het dit boek uit 2001 kunnen zijn:
Boeddha in de tuin / David Bouchard. Deventer : Ankh-Hermes. ISBN 90-202-8260-3. - Vert. van: Buddha in the garden. Vancouver : Raincoast Books.
In dit schitterende verhaal wordt een jongen te vondeling gelegd bij de poorten van een boeddhistische tempel. De monniken die er wonen adopteren hem. Terwijl zij de wereld afreizen op zoek naar verlichting verzorgt de jongen de tuin. Hij raakt bevriend met een oude blinde monnik die bij de tuinpoort zit. Uiteindelijk ontdekt de jongen de ware aard van verlichting, tot verbazing van de andere monniken die terugkeren van hun missie.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding