Waarom heeft een ebook minder pagina's dan de geprinte versie van hetzelfde boek?

Het is mij opgevallen dat alle ebooks die ik gelezen heb (veel) minder pagina's hebben dan de geprinte versie. Zijn dit dan verkorte versies van het boek of staan er meer woorden op een pagina of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

De E-versie heeft een kleiner lettertype, waardoor er meer letters op een pagina gaan.
Je kunt nl. met je E-book zelf vergroten, waardoor het beter leesbaar wordt en dat kan met een boek niet. Daarom hebben ze daar al een gemakkelijk leesbare lettergrootte gebruikt.