wat zijn goede fantasy schrijvers?

het maakt nu niet uit van welke taal het is vertaald. maar het boek moet wel naar het Nederlands vertaald zijn

Toegevoegd na 22 minuten:
ik zoek eigenlijk momenteel nog levenden schrijvers

Toegevoegd na 23 minuten:
en dat stukje over die boeken, laat dat maar zitten.
ik hoef alleen maar goede fantasy schrijvers te weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (10)

Een geweldige serie die ik je kan aanraden is van Terry Goodkind, "Sword of truth" heet de serie in het Engels. De Nederlandse vertaling heet "de wetten van de magie".
Het zijn wel dikke boeken en de serie bevat twaalf delen en een proloog (als ik het goed uit mijn hoofd zeg). De proloog kan je overigens beter pas lezen na de eerste paar boeken, als je de lijst boeken bekijkt gesorteerd op jaar van uitgave dan moet je hem lezen tussen de boeken waar hij daar tussen staat.
Natuurlijk zijn er nog veel meer goede schrijvers, Tolkien kent iedereen wel, Terry Pratchett is ook goed en er zijn er nog veel meer. Maar dit is echt een serie die ik je kan aanraden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tolkien is één van de beste fantasie schrijvers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stephen donaldson, de kronieken van thomas covenant zijn geweldig.
14 jaar geleden
Jean M Auel met haar 5delige De Stam van de Holenbeer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stephen King
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
No.1= Terry Pratchet
No.2= Jack Vance
No.3 =Isaac Asimov
No. 3 = Marion Bradley-Zimmer
En zo kan ik nog wel even doorgaan! De volgorde is overigens willekeurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
J.K. Rowling met haar Harry Potter boeken!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cass van Dijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Markus Heitz
Bernhard Hennen

Echte aanrader voor fantasy liefhebbers!

(zie de bron voor de boeken en meerdere schrijvers op fantasy gebied)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Robin Hobb, te beginnen bij de serie Moordenaar des Konings
Alles van Feist uiteraard, als je die allemaal uit hebt ben je wel een jaartje verder
Al een beetje 'vergeten' en nog moeilijk aan te komen (op een of andere manier zijn er geen herdrukken meer), maar wel een van de beste boeken: Card, Orson Scott - de levens van Alvin de Maker