Wie weet welk kinderboek dit is?

Vroeger las ik twee keer een kinderboekje over een jongen die zich verveelde en een tekening maakte van allerlei trein-stationnetjes. En zijn tekening kwam uit. Hij ontmoette mensen en kwam op de stations die hij getekend had.

Ik heb me wild gezocht op internet om te ontrafelen hoe dit boek heet.

Iemand een idee? Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen antwoord komt: probeer het hier: http://ibi.bibliotheek.nl/vraagstellen

Het beste antwoord

Ik moet denken aan De metro van Magnus van Joke van Leeuwen (1981).
Zou dit hem kunnen zijn?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Dit is inderdaad het boek dat ik bedoelde. Dan heb ik het dus goed beschreven, voor zover ik me het boekje kan herinneren en bewonderingwaardig dat ik op deze site het antwoord vind op een lang gezocht item en wel door jou! Nogmaals erg bedankt

Andere antwoorden (1)

Mijn suggestie : zou het een boek uit de serie TOMMIE STATION van Mensje van Keulen kunnen zijn ? Geïllustreerd met tekeningen van Willem van Malsen / uitgeverij : Querido.