welke boeken kan ik lezen als ik wil leren over Griekse mythes.

voor kcv, ik ben 16 jaar, geen informatie boek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (6)

Daarvoor hoef je niet eens een boek te kopen. De verhalen staan ook online, athans, als je ze in het Nederlands wil lezen en niet in het Grieks.

Toegevoegd na 3 minuten:
De link beleven.org is erg goed!

Als je een boek wilt kan je bij Bol.com zoeken naar de Geillustreerde Griekse mythologie encyclopedie (Guus Houtzager, 211)

Andere goede boeken:

Griekse mythologie in een notendop (Hein van Dolen, 2006)
Griekse mythen & sagen (Gustav Schwab, 2010)

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kunt waarschijnlijk ook wel terecht in de plaatselijke bibliotheek of de bibliotheek van school. Bovenstaande boeken en de links gaan over de verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Gustav Schwab, ja! Heb 'm hier ook liggen. Prachtig en duidelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat de meest recente en overzichtelijkste is.
Ik weet geen boeken maar er is wel een site waarop je boeken kunt kopen namelijk:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt opde bieb eens kijken bijde informatieve boeken over mythologie
Verder heeft Imme Dros boeken over griekse mythologie geschreven op een beetje modernere manier, die boeken staan waarschijnlijk gewoon opde jeugdafdeling van de bieb.
Soms heb je bijde Sllegte of witteboekenwinkels ook leuke boeken met griekse mythes
veel plezier ermee
En ja op internet zal ook wel wat te vinden zijn, maar n echt boek leest toch lekkerder
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, de Slegte zal ook wel wat hebben. Imme Dros is ook leesbaar, staat ook in de link bij bol.com bij mijn antwoord.
Het verhaal van Odysseus.
Ik heb het ook gebruikt voor school...al jaren geleden :) Prachtig verhaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin maar met de Ilias en de Odyssee.
Zijn nog spannend ook,als je daar gevoel voor hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger ook veel boeken gelezen over de Griekse mythes, niet voor school, maar puur uit interesse.

Een van de beste boeken op dit gebied vond ik:
De mooiste griekse mythen en sagen

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-mooiste-griekse-mythen-en-sagen/666799501/index.html

Ook een aanrader:
Griekse mythen en sagen van Gustav Schwab

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/griekse-mythen-en-sagen/666814742/index.html