Wie heeft er hier op GV buiten mezelf een zieke geest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Poëzie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat je een zieke geest zou hebben?

Het beste antwoord

Ha, die Feniks;

Ik ben een volwassen vent die in het najaar geregeld een witte baard omhangt, een puntmuts opzet en een jurk aantrekt om met een handvol namaaknegers kleine kinderen in de maling te gaan nemen; hoeveel zieker wil je het hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jouw geest is niet ziek...
En als jij het niet bent, dan zal ik het wel zijn... Kijk maar naar mijn avatar... Als dat niet ziek is...

Ik ben nog nooit een zieke geest tegengekomen... Ik ken mensen in de gevangenis, en ook daar nog nooit een zieke geest tegengekomen, zelfs Karst Tates vind ik niet getuigen van een zieke geest... Hij deed iets heel onverstandigs in een opwelling, maar dan is de geest nog niet ziek... En ik betreur wat hij deed, maar daarom kan ik hem nog geen zieke geest noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom een 4 x een minnetje. Ze kennen me niet eens!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij krijg je een plusje voor je erg korte, maar eerlijke antwoord =)
Ik heb een zieke geest en denk dat dat ook een uitdaging is van het leven. Hier bewust van te worden of zijn en er iets aan doen.

Mijn instelling is: Bedenk je dat je in je vorige leven het ergste dat je je kunt bedenken heb gedaan of bent geweest en dat je dit in dit leven allemaal goed kunt/moet maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat we allemaal een zieke geest hebben. Heb je wel eens gehoord van het stanford prison experiment? Hierin werden een aantal studenten als experiment opgesloten. De ene groep studenten werd als bewaker ingesteld de andere groep als gevangene. Het idee was om te zien of men zich in de rol kon aanpassen. Ik kan je vertellen het was in dat opzicht een verrassend succes. De bewakers ontwikkelde zich als een sadistische machtswellustige groep en gaven afschuwelijke straffen aan hun medestudenten. Wat misschien in dat opzicht ook wel een leuk boek is om te lezen (heb ik zelf net gekocht) is het boek van Hanna Arendt genaamd de banaliteit van het kwaad. Waarin ze een bepaalde theorie uiteenzet dat laat zien hoe mensen zich in een totalitair systeem manifesteren. Eichman een van de meest beruchte nazi misdadigers is subject van dit boek. Eichman verantwoordelijk voor de dood van miljoenen joden in de tweede wereld oorlog. Blijkt in dat boek een sympathieke man te zijn, het is een heel gewone man die volgens hem zelf niets anders deed dan zijn werk. Hij moest er voor zorgen dat de treinen zo efficiënt mogelijk reden beweerde hij. Het gevolg is dat hij het mogelijk maakte dat er op een zo efficiënt mogelijke manier joden naar concentratiekampen werden afgevoerd. Kortom binnen in ons allemaal zit een zieke geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat horen wij niet graag, dat we inwisselbaar zijn voor Hitler en zijn makkers, dat onze beschaving een laagje is nog dunner dan het vlies van een kippeëi.
als jij het ziek vind dat ik 20 uur in de week vrijwilligers werk doe, dan ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik zou meer zeggen respectabel! KEEP UP THE GOOD WORK!