Wie kent dit gedichtje

Ik fietste met een reuzevaart
dwars door een groot kanaal
Mijn voorwiel zat vol snoeken
mijn achterwiel vol aal
en op mijn stuurtje zaten
zo heel op hun gemak
drie stokvissen te praten
een baars zwom in mijn zak.

Het gaat nog verder, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Poëzie
1.1K

Antwoorden (2)

Simpel gezegd is een haiku een kort Japans gedicht van drie regels in respectievelijk 5- 7- 5 lettergrepen, waarin een intense natuurervaring wordt uitgedrukt.

De haiku ontwikkelde zich uit de hokko, het beginvers van de renga. Masaoka Shiki formuleerde begin 1900 een aantal regels waaraan een haiku moest voldoen.

De klassieke Japanse haiku kenmerkt zich vooral door een objectieve, diepe natuurervaring. Beperkt door zijn korte vorm is elk woord van essentieel belang, zodat ook wat tussen de woorden staat (diepere lagen) betekenis krijgt.

Meer dan wat je hebt word het volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat zeker verder, want ik heb het vroeger helemaal gekend.
AWM
14 jaar geleden
Enneh, vind je dat het gedicht op een haiku lijkt, ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, dat vind ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het volgens jou niet verder gaat waarom geef je dan antwoord? Het is vlgs. mij ook geen antwoord maar een opmerking/aanvulling van/over wat voor soort gedicht het is, maar dat was de vraag niet.
Vaag herkenningsgevoel...
Misschien een poezie-album gedicht???
Kan je helaas (nog) niet verder helpen met de afloop.