Overleden opa vermelden op geboortekaartje, maar hoe?

Mijn schoonvader is afgelopen jan. overleden aan de gevolgen van kanker. Hij was helemaal gek van ons eerste kindje (tevens zijn eerste kleinkind), nu ben ik voor de tweede keer zwanger. We hebben het hem nog kunnen vertellen toen hij nog redelijk bij was.

Het lijkt mij een mooi gebaar om hem te vermelden op het geboorte kaartje van onze tweede spruit.

Maar hoe? Wij zijn alles behalve van het geloof, dus met beschermengelen e.d. kan ik niets.
Maar wil gewoon een klein zinnetje, of tekentje met opa zijn naam vermelden. Iemand leuke ideeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
5.7K

Het beste antwoord

je kan ergens een zinnetje zetten met naam van opa, had hem/haar graag willen leren kennen

Gefeliciteerd!

Toegevoegd na 50 seconden:
of andersom kan natuurlijk ook, naam van kindje had opa graag willen leren kennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat is een mooie gedachte maar zeer ongebruikelijk. Mogelijk kun je zeggen naam (schoonvader) (naam kind) is gezond en wel
12 jaar geleden
ik zou de naam van opa er op zetten, met' ín herinnering' er achter.

gefeliciteerd!
12 jaar geleden
Je kan hem/haar vernoemen. Evt met een tweede naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wij zelf hebben gedaan in een vergelijkbare situatie is een geboortekaartje voorzien van de tekst: "hoi lieve opa" en dat na de geboorte op het graf gezet. Voelde erg goed!
Misshien voor jou ook een optie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou erop zeteen
Opa ( naam ) en enkel een klein kruisje achter zijn naam ten teken dat hij overleden is
12 jaar geleden
Als je niets met een het christelijk geloof hebt, dan kan je in plaats van een kruisje (dat is gebruikelijk in het christendom) een sterretje na zijn naam zetten.