in gedichten wordt de regel afgebroken en in proza niet. Proza is grafisch vormloos, poëzie deelt een pagina op in wit en woorden.

dus de opmaak, proza is meestal lange zinnen gewoon onder elkaar. poezie is mooi met stukjes witregels en afbrekingen etc
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poëzie bestaat uit korte teksten met vaak een diepzinnige betekenis. Meestal zijn de regels op een bepaalde manier rijmend, maar dat is niet noodzakelijk.

Proza is een langer stuk tekst met literaire inhoud. Er wordt een verhaal in verteld. Het bestaat meestal uit meerdere hoofdstukken.
Amadea