Is Miké Bodde een dichter?

Voor Nederlands moeten we een gedicht uitzoeken.
Ik kwam eerst bij Dr P uit, maar Miké Bodde heeft een parodie op zijn Dodenrit gemaakt.
Maar kan je dat dan nog wel poëzie noemen?
Want Dr P is een dichter en heeft een gedicht gemaakt.
Maar Miké Bodde is cabaretier maar heeft een parodie op het gedicht gemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is een poeet,
zonder dat hij het weet.

Antwoorden (4)

Je kunt zeggen dat je het gedicht van Drs P gebruikt hebt, in de bewerking van M. Bodde. Drs P is wel een hele goede dichter, ik heb een cd met liedjes, maar de teksten zijn vlijmscherp. Prachtig, venijnig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het een cabaretier en musicus die ook wel eens gedichten schrijft. Maar kijk ook eens bij Willem Wilmink, Remco Campert, Joke van Leeuwen, Annie M.G.Schmidt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gedicht hoeft niet perse door een dichter geschreven te worden. Poëzie is wat volgens de regels van poëzie poëzie is. Dat de dichter van dat gedicht het niet als broodwinning heeft, maar bijvoorbeeld slager, bakker of cabaretier is, doet niets af aan het feit of een gedicht een gedicht is.

Misschien gaat Boddé in de toekomst wel heel veel meer gedichten schrijven en het uitgeven in een boek. Is dan opeens wel een gedicht? Daarom maakt het niets uit; ieder gedicht is een gedicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat niet echt literair... en dat is waarschijnlijk wel wat school van je verwacht. Je zou ook eens Rutger Kopland, Martinus Nijhoff of Al Galidi kunnen proberen. Succes!