Omdat de Aspege niet 'zomaar' een groente is!

Asperges zijn een bijzonder product. Ieder jaar opnieuw geboren, elke keer weer hevig gekoesterd en ook haar bijnamen onderstrepen dit; “Koningin van de groente” het “Witte goud” en de “Parel van het land”. De asperge kent vele tradities zoals de opening van het aspergeseizoen, de aspergemarkten, kookboeken en....., gedichten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geweten, maar misschien omdat asperges gezien wordt als een speciale groente. Maar korte tijd te koop, en hij groeit ook niet overal.
En verder schijnt hij ook gezien te worden als libidoverhogend, ook wel iets om een gedicht aan te wagen ;)