Vergaat de wereld op 21 juni?

Ik zie opeens in comments etc dat de wereld op 21 juni vergaat, klopt dat? En zo niet, waarom denken ze dat dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Van oorsprong dacht men dat het op 21 juni 2012 was. De Maya kalender eindigde toen. En zou de wereld vergaan. Dit bleek niet zo te zijn. Nu zag ik dat een aantal denken dat men een rekenfout heeft gemaakt zodat 2012 eigenlijk 2020 had moeten zijn. https://www.awesemo.com/sideaction/2020-has-been-2012-this-whole-time-end-of-the-world/ Maar het gekke is dat als onze kalender eindigt, we een nieuwe kalender beginnen. Het nieuwe jaar. Als ik me niet vergis (even graven in mijn geheugen) stond er bij de Maya's dat er een nieuw tijdperk gestart wordt. Ik persoonlijk denk dat het einde van die kalender betekent dat er een nieuwe komt. Wat er ook gebeurd, paniek is niet nodig. Mocht de wereld niet vergaan (zou fijn zijn) dan is er niets aan de hand. Mocht het toch wel vergaan (zeer kleine kans), kan je er niets aan doen. Dus geen zorgen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100