Dit is een lantaarntje, puur ter decoratie. Dit keramiek in Moorse stijl wordt veel in Spaanse souvenirwinkels verkocht.
bamibal
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dank jullie voor de reacties
Het is een in Portugal met de hand gemaakte en beschilderde wandlantaarn (blazer), om een kaars in te laten branden of gewoon als versiering aan de muur te hangen.
. . .
blazer = blaker
Toegevoegd op 05 maart 2020 14:15: tekst
Amadea
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Lijkt me inderdaad Portugees, ik heb geen bewijs kunnen vinden dat de lantaarns uit een ander land zouden kunnen komen.