Hoe heet dat boek/serie over een vrouw in Engeland die begon met een winkeltje dat uitgroeide tot een groot bedrijf?

Een hele tijd geleden, jaren 80 denk ik, was er een serie op televisie over een jonge vrouw (volgens mij speelde het zich af in Engeland begin vd eeuw) die een klein winkeltje begon dat uiteindelijk uitgroeide tot een bloeiend bedrijf /winkelketen. Er was ook een Roman waar de serie op was gebaseerd. Iemand enig idee hoe deze serie of dit boek heette? Ik meen mij te herinneren dat het een familienaam had of zoiets? Volgens mij stond ook voorop het boek een plaatje van een vrouw voor een tafel met producten, beetje romantisch plaatje. Wie weet de naam hiervan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Mogelijk bedoel je "Sins", met Joan Collins in de hoofdrol. Een miniserie uit 1986 naar de gelijknamige roman van Judith Gould uit 1982, over een vrouw die na de oorlog te hebben overleefd een imperium opbouwt door te beginnen met de uitgave van een modeblad.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, ik denk niet dat het die serie is,m. Het speelde zich meer in een tijd af met kostuums en het ging echt om een winkel/warenhuis. Maar bedankt voor het meedenken!
Wellicht bedoel je "A Woman of Substance".
Deze miniserie brengt het leven van Emma Harte in kaart, van keukenmeisje aan het begin van de twintigste eeuw tot gerespecteerde zakenvrouw en grootmoeder in de jaren tachtig. Emma Harte (Jenny Seagrove) begint vanaf een bescheiden begin haar bedrijf met een kleine winkel, maar in de komende twintig jaar breidt ze haar winkels uit en investeert ze in de groeiende textielindustrie in Leeds.
De serie is nog te koop op DVD.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi Simon, ja dat is hem! Lang naar gezocht! Bedankt!! Groetjes Barbara
Antoni
4 jaar geleden
Ja, een heel mooie serie. Jenny Seagrove vind ik een van de beste actrices. Leuk er weer aan te worden herinnerd! + 1 voor het antwoord! (Ik zou hetzelfde antwoord op deze vraag hebben gegeven.)