Wat is dit, het lijkt op een pijpje maar zonder inhaleergedeelte?

Heb het op de rommelmarkt gekocht maar kan er niets over vinden lijkt op een pijpje maar er zit aan het steeltje geen inhaleer gedeelte wel zit er in het steeltje een kwastje in het bakje zitten zwarte watten en chinese tekens rondom

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Een Antieke inktpot Bronze Collectible Perzisch of Ottomaans
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is een rietpenhouder (voor een kroontjespen) plus inktpotje voor op reis. Dat werd in het Ottomaanse tijdperk een DIvit genoemd. Het was voor elke ontwikkelde inwoner van het Ottomaanse rijk een 'must' om een divit te hebben. Waar en wie je ook was, hiermee kon je altijd iets op papier zetten. In het potje zat oorspronkelijk een prop ruwe zijde die de inkt als een spons opzoog en vasthield. Op die manier kon er geen inkt uitlopen.
Amadea