wat is de betekenis van dit symbool?

Ik vroeg mijzelf af of dit symbool ook een betekenis heeft? Zo ja wat is die dan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Dit lijkt een eenvoudige uitgave van het Koru-symbool. Koru staat voor het ontrollen van een nieuwe tak van een varenplant, binnen de bescherming van het oudere blad. Het symboliseert een nieuw begin, groei en kracht. De gesloten cirkel van de Koru staat voor het eeuwige leren, en het altijd in beweging blijven. De krul die naar binnen gaat, verwijst naar het terugkeren naar de kern.
Het symbool komt uit Nieuw Zeeland, waar het veel gebruikt wordt door de Maori.
Wikipedia: de koru (Māori voor “lus of spoel”) is een spiraalvorm gebaseerd op het uiterlijk van een nieuw ontrold zilveren-boomvarenblad. Het staat voor nieuw leven, groei, kracht en vrede. De vorm geeft het idee van eeuwigdurende beweging terwijl de krul naar binnen op het terugkeren naar het punt van oorsprong wijst.
Toegevoegd op 19 augustus 2019 10:58: bron
Plaatje bij antwoord
SimonV