Wat gebeurt er als je een boek van de bieb meer dan een jaar te lang in huis hebt?

Ik heb het boek inmiddels meer dan een jaar te lang in huis. Heb nog een mail gekregen dat het boek ingeleverd moest worden. Het boek is ook allang uit de collectie verdwenen, dus waarschijnlijk hebben ze zelf niet door dat ze het boek ooit gehad hebben. Het is ook al een heel oud boek en er zit ook geen sticker op uit welke bieb hij komt. Wat moet ik nu doen?

Toegevoegd na 29 minuten:
Herstel: ‘Heb nog een mail gekregen…" moet zijn: "heb nooit een mail gekregen"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarschijnlijk de nieuwwaarde betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het boek is niet eens ergens meer te krijgen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja meestal moet je een flinke boete betalen, bij onze bieb zijn er dagen dat je je vergeten boeken gratis mag terugbrengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat versta je onder een flinke boete??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wanneer je die mail hebt gekregen, of er nog iets anders van hebt gehoord. Is dat nu ook 9 maanden geleden ofzo, dan zou ik me er niet meer druk om maken. Blijkbaar zijn ze het dan zelf ook vergeten of is het zoekgeraakt in hun administratie. Ik zou zeggen: Houd het boek nog een tijdje, voor het geval dat. Gebeurt er niets, dan zou ik aanraden om het boek te schenken aan een goed doel. Dit laatste omdat je het boek 'onterecht' hebt verkregen en het dan wel zo prettig is als je het niet alleen voor jezelf houdt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, zag dat ik iets verkeerd in mijn vraag heb gezet. 'Heb nog een mail gekregen..." moet zijn: "heb nooit een mail gekregen"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb pas een mail gekregen van de bieb van een boek dat ik vergeten was,ik moest nu €40 boete betalen anders zouden ze het uit handen geven.
Ik had verder nooit bericht gehad erover.
Dus maar gewoon betaald,echt zonde,maar ja dat kan dus ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ooit een boete gekregen van 30 euro bij de bieb. Nooit betaalt en ik ben ook nooit meer naar de bieb gegaan. Leesboeken koop ik altijd en voor school had ik inmiddels internet. Er is nooit meer iets gezegd over de boete
Antoni
9 jaar geleden
Uhmramon, als je het boek toch wegschenkt, kan je het ook teruggeven aan de bieb. Kwijt ben je het dan toch. Wat moet zo'n goed doel nu met een willekeurig boek waar ze niet om hebben gevraagd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Antoni, als je het teruggeeft aan de bieb, dan gaan ze denken en je misschien alsnog een boete geven. Daarom dat ik dacht aan een goed doel. Ik bedoelde dat 'goed doel' niet letterlijk, Unicef of KWF zal er idd weinig mee kunnen :-) Ik dacht meer aan, afhankelijk wat voor boek het is, weggeven aan een ouder iemand, een leeszaal van een buurthuis e.d.

Het beste antwoord

Heb dat jaren geleden eens meegemaakt met enkele boeken. Kreeg toen een rekening met, zo te zien, de aanschafwaarde van die boeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik was die boeken kwijtgeraakt maar ik neem aan dat de reden van niet-inleveren voor de bibliotheek niet van belang is. Het duurde wel lang voor de factuur kwam.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bent zelf teruggegaan met die boeken of kreeg je die rekening opeens van de bieb?
Computoon
9 jaar geleden
De boeken had ik niet meer (zoekgeraakt). Rekening kwam van bibliotheek.