Aan welk boek dat je hebt gelezen heb je het meeste gehad?

Welk boek heeft jou leven echt veranderd of heeft je aan het denken gezet? Kortom een aanrader

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Braobe; Een boek wat mij heel veel duidelijk heeft gemaakt over wereldmacht en -politiek is '1984' van George Orwell. En op een iets filosofischer toon heb ik heel veel gehad aan 'Zen and the art of motorcycle maintenance' van Robert M. Pirsig.

Het is jaren geleden dat ik 'Wilde Zwanen' van Jung Chang gelezen heb. Ik vind het knap hoe iemand aan de hand van drie generaties de Chinese geschiedenis in beeld kan brengen. En dan ook nog zodanig dat je emotioneel betrokken raakt en je realiseert wat politieke regimes met mensen kunnen doen!

Mijn biologie boek van school. Nu ik aan het einde van de havo ben weet ik door mijn biologie boek wat ik wil worden, arts. Dit boek heeft me dus echt aan het denken gezet van wat kan je allemaal worden (beroep) maar heeft wel met het menselijk lichaam te maken. Een zeer intressant boek verder.

De grote verdoving van Eric Stofferis heeft mijn leven veranderd maar dan ook voor 180 procent omgedraaid. Het boek heeft mijn kijk op alcohol zodanig veranderd dat ik mij nu op eigen kan vertrouwen en mij niet meer hoef te verdoven doormiddel van alcohol.Door dit boek heb ik een alcohol vrije training van 2 dagen gevolg ook bij Eric Stofferis en een keuze kunnen maken om te leren leven zonder te vluchten doormiddel van wijn.

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus...

7 eigenschappen van effectief leiderschap! Awesome boek, het verandert je manier van denken door middel van compleet nieuwe inzichten in alledaagse situaties

Er zijn zoveel boeken die mij aan het denken hebben gezet en zowaar mijn leven hebben veranderd. Hier een aantal: "Knielen op een bed violen" (Jan Siebelink) "De geheime Newton"(Geert Kimpen) "Het leugenhuis"(Anne B. Ragde) "De kunst om in koor te huilen" (Erling Jepsen) overigens van deze laatste ook een film gemaakt. Prachtig hilarisch boek met lekkere zwartgallige humor die je aan het denken zet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100