weet iemand iets over deze kunstenaar?

Ik heb een schilderij gevonden en ik hoopte dat iemand misschien meer info over de maker heeft . Het is iemand met de naam peter thijs en heb wel een schilder gevonden met die naam maar weet niet zeker of dit de peter thijs is waar ik naar opzoek ben . Het is een ingelijste poster van een maan met wat planten op een tafel . Ik heb er een foto van gevonden op ebay kleinanzeigen . Ik ben al flink op internet aan het zoeken geweest maar zonder resultaat

Picture for question
4 jaar geleden
1.7K
pauls
4 jaar geleden
ok bedankt voor de info

Antwoorden (1)

Peter Thijs werd geboren in 1950 in Heeze. In Tilburg studeerde hij aan de Academie om tekenleraar te worden, en hij vervolgde zijn studie in 's-Hertogenbosch. In 1974 behaalde hij het diploma Akte Tekenen MO-a. Eerst werkte hij als reclameontwerper, daarna hield hij diverse tentoonstellingen. Vanaf 1982 docent tekentechnieken en grafische vormgeving.

De titel van het kunstwerk is 'Night' en het werd in 1995 bij Verkerke als poster uitgegeven. Het is niet geschilderd maar een grafische samenstelling van foto's.
Amadea