Wat vind jij een wereldwonder?

Wereldwonderen bestaan al sinds de Oudheid, alhoewel de meeste ervan niet meer bestaan (Hangende tuinen van Babylon, Kolossos van Rhodos etc). Er zijn zelfs alweer nieuwe wereldwonderen gedefinieerd (Colosseum, Macchu Picchu etc.). Welk bouwwerk of natuurverschijnsel vind jij een wereldwonder?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niagara Falls.

De Grand Canyon. En van de categorie "men made": de Deltawerken. Toegevoegd op 21-04-2009 19:37:39 Beeld bij het woord: http://images.google.nl/images?hl=nl&q=grand%20canyon&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi http://www.deltawerken.com/Deltawerken.Com/514.html

De mensch.

niet zo heel lang geleden zijn er nieuwe wereldwonderen gekozen omdat de ouden "op" waren denk ik. Daarin zaten zaken als macchu picchu, de chinese muur... de exacte lijst kan iemand vast wel een link van geven, ik zou hem ook graag weer eens zien.

mmm van wat er nu (nog) min of meer overeind staat aan wat mensen gebouwd hebben denk ik zelf aan (in no particular order): de Chinese muur de Piramiden de Delta werken (en meer specifiek de Oosterschelde dam) het Vrijheidsbeeld de Eifeltoren Angkor Wat de Cristo Redentor (in Rio de Janeiro) de Taj Mahal de Hagia Sophia Petra (in Jordanie) de Nasca lijnen het Parthenon Stonehenge Shwedagon Paya de Sint-Pietersbasiliek het Colosseum Hoover dam mt. Rushmore de Moai beelden van paaseiland de Prambanan

Ik vind, van wat ik ooit gezien heb, Stonehenge en het Colloseum de mooiste wereldwonderen. Maar ik heb vast nog een heleboel niet gezien, dus ik vind deze 2 mijn wereldwonderen.

Mijn vriendin. Ja, sorry, kom maar op met die min duimpjes, maar zo'n bui heb ik vanavond en ik MOEST het even kwijt... Toegevoegd op 21-04-2009 22:44:36 Ohja, en die beschouw ik als een natuurverschijnsel, een stukje natuurschoon (A)

Parthenon op de Akropolis in Athene. Is al een wereldwonder (en terecht) en bestaat nog altijd.

De wereld zelf, de mensen de dieren, planten.. noem het maar op. Alles wat leeft. Prachtig hoe wij en andere levenden in elkaar steken ..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100