wanneer is iemand van adel?

Hallo,

ik zag net een klein stukje op tv waar het over mensen van adel ging,
maar wanneer ben je precies van adel?

Mvg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je blauw bloed hebt.

Het beste antwoord

Wanneer is iemand van adel?
- indien aan hem/haar bij koninklijk besluit adeldom is verleend; of
- als iemands vader van adel is. Adeldom vererft als historisch instituut uitsluitend langs mannelijke lijn. Ook dochters zijn dus van adel, maar zij kunnen adeldom zelf niet doorgeven.

Wettig bewijsmiddel is de inschrijving in het filiatieregister van de Nederlandse adel, dat wordt bijgehouden ten kantore van de Hoge Raad van Adel. De secretaris geeft desgewenst een verklaring van inschrijving af.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als iemand uit je familie, ook al is het heel ver terug, koning of prins of prinses ofzo geweest is denk ik...