waarom zorgde het verval van het mongoolse rijk voor een verlies van de Europese reismogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Omdat het Mongoolse Rijk om strategische redenen onafhankelijk was. Het enorme rijk strekte zich uit van Oost-Europa tot aan de Grote Oceaan en Noord-India.
Na de val werd het gebied grotendeels overheerst door China en de Sovjet Unie. Om er doorheen te mogen reizen moest vanaf toen eerst toestemming worden verkregen (en dat vroeg en vraagt nog altijd enkele weken wachttijd).
Amadea