Hoe kan het nieuwe nummer 'Don't matter to me' van Drake nou featured Michael Jackson zijn?

Hoe kan dat nummer met Michael Jackson zijn, hij is dood. Is dit een soort cover/remix van het origineel ván Michael Jackson?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Oude opnames?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Micheal Jackson heeft in zijn leven veel woorden gezegd die opgenomen zijn. Deze kan iemand gewoon achter elkaar zetten om een tekst te vormen. Zo praatte Stephen Hawkings ook.
LeonardN
5 jaar geleden
Er zijn vandaag de dag in theorie meerdere mogelijkheden. Oude bekende opnames (Men heeft de zanglijn als los bestand)
Oude "onbekende" opnames (Michael Jackson heeft veel nummers opgenomen, maar niet alles uitgebracht)
Oude opnames die verknipt en bewerkt zijn
Computersimulatiestem (met software kan men iemands stem faken)

Antwoorden (1)

Dat is niet zo ingewikkeld: Michael Jackson heeft veel proefopnames gemaakt van nummers die hij niet uitbracht. Het refrein van één zo'n onuitgegeven liedje heeft Drake gesampled. Hoe hij daaraan is gekomen - want de twee artiesten hebben elkaar nooit ontmoet - wordt niet vermeld, maar hij zal toch toestemming moeten hebben gevraagd aan rechthebbenden van de overleden popster.
Amadea
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Drake werkt onder allerlei labels die voornamelijk onderdeel zijn van Universal Motown, (het oude Motown), en dat is het label waar MJ bij zat, hij zal dus met wat mensen daar een deal gemaakt hebben, nadat idd de familie en/of andere rechthebbenden ermee hebben ingestemd. Hij zal dus niet eens hebben hoeven samplen, maar de opnames zullen hem zijn toegestuurd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Super! Bedankt voor uw antwoord!