Wie weet wat dit is en waar het voor dient?

Dit is van mijn opa geweest, het lijkt op een soort pijp.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is ongeveer 40 cm lang.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Ivana
6 jaar geleden
Fotootje?

Antwoorden (1)

Lijkt mij een kaarsen-dover te zijn. Als je een kaars wil doven, dan steek je dit ding over de vlam. Het vuur smoort, omdat er onvoldoende zuurstof is, en je knoeit niet met kaarsenvet.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het voor grote kaarsen zijn dan? Er ligt een bierdopje naast daar zie je de grootte aan af, het is denk ik 30 cm groot.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee sorry 40 cm
Antoni
6 jaar geleden
In kerken worden (of werden) soms kaarsendovers gebruikt met tot meer dan twee meter lange stelen, dus het antwoord is niet geheel onlogisch. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaarsendover.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Die kop van de "pijp" zit die met een scharnier naar de steel? Of zit dat vast?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat dit vast.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Dan vraag ik mij af of het wel een kaarsendover is...