heeft iemand informatie over een japanse love letter?

Ik heb in anime en games gezien dat mensen als ze op iemand verlieft zijn ze ze een envelopje geven. Ik wil graag meer over weten maar ik kon niks vinden op internet. Heeft iemand die informatie?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

In Japan gaat men zeer voorzichtiog om met het verklaren van liefde aan iemand (en met het bespreken van gevoelens in het algemeen, overigens) . De eerste stap daarbij is een soort van 'intentieverklaring' dat je graag met iemand uit zou willen gaan of serieuze gevoelens voor iemand hebt, en dat gebeurt vaak in de vorm van een briefje. In bijgaand artikel (helaas in het Engels) lees je hier meer over, ook wat de Japanse termen hiervoor zijn.