Waar liggen twee musea dicht bij elkaar?

Waar vind ik twee musea die dicht bij elkaar liggen, want ik moet met spoed morgen 4 musea bezoeken en ik ga al naar het Museon toe en een ander museum in Den haag. Het moet dus wel een beetje daarbij in de buurt liggen. Weet iemand iets?

Toegevoegd na 33 seconden:
"In de buurt" mag dus ook wel Amsterdam ofzo zijn, hoeft niet per se Den Haag, zo lang het maar niet Groningen ofzo is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, daar zul je veel van opsteken....

Het beste antwoord

leiden heet niet voor niets museumstad.
in het centrum heb je het museum van oudheden, en het museum van volkenkunde.
verder de lakenhal en het geneeskundig museum boerhave.
een kwartier lopen verderop vind je natuurkundig museum naturalis.
ook in het centrum vind je het siebolthuis (japan), en ik ben er vast nog een paar vergeten :)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Aah, Rick, CKV zeker?
In Amsterdam heb je dicht bij elkaar het Rijksmuseum en het van Goghmuseum en NeMo (maar volgens mij mag je daar voor CKV niet heen) en nog een hele zwik andere musea.
Misschien kun je vandaag ook nog een muziekoptreden van een bevrijdingsfestival meepikken en dit mee laten tellen want dat valt ook onder kunst.

Toegevoegd na 50 seconden:
Kan zijn dat ik het fout heb, maar ik zie niet in waarom je anders 4 musea op één dag zou willen bezoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze twee kon ik vinden in den haag:

Madurodam George Maduroplein 1, 2584 RZ Den Haag

Mauritshuis Lange Vijverberg 8, 2513 Den Haag‎
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is Madurodam een museum?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, volgens mij wel.
ik vind van wel. ook leuk voor kinderen, musea hoeven niet saai te zijn.
Panorama Mesdag, Escher in het Paleis, Gemeente Museum, Mauritshuis, Muscom museum voor communicatie. Keus genoeg allemaal in Den Haag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Den Haag: naast het museon ligt het gemeente museum en het museum voor fotografie. In het centrum heb je dan nog het mauritshuis. Dan heb je er al vier. In de omgeving van het mauritshuis heb je trouwens nog twee musea waar de naam mij nu even van ontschoten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in rotterdam liggen boymans de kunsthal echt vlak naast elkaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
ook het natuurmuseum ligt er pal naast zo ook het NAI, maar weet niet of die laaste als museum te boek kan staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Den Haag: Gevangenpoort en Mauritshuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Den Haag heb je op de Zeestraat ook nog Panorama Mesdag daar is ook een soort museum bij. Als je vervoer hebt adviseer ik ook Leiden. Je kan de parkeren op het oude "vanGent&Loos" terrein en met de pendel kan je je ergens bij de musea laten afzetten.
Veel Plezier!!