Ik hoorde in een liedje van Michael Jackson dat hij zingt 'He be waiting for you'. Maar is dat wel correct Engels? Zijn er dan nog werkwoorden die...

op die manier vervoegd mogen worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets noemen ze "dichterlijke vrijheid". Je hoort dat links en rechts regelmatig, zowel in het Nederlands als in andere talen. Soms is het spreektaal, soms is het om iets te laten rijmen, soms omdat het beter "bekt"( beter klinkt).

Het beste antwoord

Nee, helemaal strikt correct engels is het niet (al is het weglaten van de uitspraak van shall/will / would/ 'll / 'ld wel redelijk wijd verspreide spreektaal in diverse Engelse en Amerikaanse dialecten), en feitelijk kun je ALLE werkwoorden waar een hulpwerkwoord bij dient te worden gebruikt in die betreffende dialecten weglaten. De precieze betekenis is uit de rest van de tekst vaak prima op te maken.

Maar daarnaast is het een liedje; het is rijm, het is poëzie. En daarvoor gelden spellingsregels niet zo streng, zeker niet als het lekkerder 'loopt', rijmt of bekt dan in de volledig correcte spelling. Dat zie je ook in alle talen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt gelijk, dat is niet goed.
Het zou moeten zijn
He will be waiting for you, of
He'll be....
Misschien zingt hij dat, maar niet zo duidelijk, maar het kan ook zijn dat het onder bepaalde delen van de bevolking spreektaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is Ebonics.
13 jaar geleden
Klopt: "he'll be waiting for you" is juist.
"He shall be waiting for you" zou ook nog kunnen. Maar "he be waiting..." is geen correct Engels.