Hoe schrijf je: Hof Jazz Band, HofJazzBand of Hofjazzband?

de jazzband bestaat uit leden afkomstig uit de woonkernen van de Gemeente Hof van Twente.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

Taalkundig juist is Hof Jazzband maar aangezien het om een eigennaam gaat mag je helemaal zelf bepalen hoe je het schrijft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens taalregels zou je Hofjazzband moeten schrijven, maar voor de schrijfwijze van namen wordt over het algemeen wat meer vrijheid gegeven. Je zou dus ook kunnen kiezen voor Hof Jazz Band. HofJazzBand is wat minder logisch omdat hoofdletters zelden tot nooit midden in een (Nederlands) woord voorkomen en daar ook niet horen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Nu ik het antwoord van bamibal heb gelezen, begrijp ik dat de keuze al is gemaakt door de leden van de band. Er bestaat dus echt al een band met die naam uit Hof van Twente. De leden hebben gekozen voor de schrijfwijze HofJazzBand. Dat is, als je die band bedoelt, dus de enige juiste schrijfwijze, want het is een (zelfgekozen) eigennaam.
Antoni
8 jaar geleden
Het gaat om een naam, dus moet je het schrijven zoals de bedenker het bedacht heeft. Ze schrijvn zelf HofJazzBand, dus is het HofJazzBand.
bamibal
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Tja, tegen zo'n antwoord is weinig meer in te brengen...